آخرین مطالب

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به قوانین مغفول مانده در حوزه ایثارگری خاطرنشان کرد: اجتماعی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به قوانین مغفول مانده در حوزه ایثارگری خاطرنشان کرد:

  بزرگنمایی:

 مجید اسدی خبرنگار روزنامه جمهو.ری اسلامی /به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران، «سعید کهنسال» در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری مازندران، با اشاره به ماده 66 قانون خدمات ایثارگری، اظهار کرد: بنیاد شهید و امورایثارگران موظف به پرداخت صد در صد هزینه شهریه کلیه دانشجویان ایثارگر و جانبازان در مراکز آموزشی است،

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران بر لزوم ثبت نام دانشجویان فرزندان شهدا ، ایثارگران و چانبازان در دانشگاه ها و موسسات آموزشی دولتی و غیر دولتی به عنوان یک مصوبه قانونی در استان تاکید کرد و گفت : اگر چه بنیاد شهید و امور ایثار گران به دانشگاه های مختلف بویژه دانشگاه آزاد بدهکار است و مازندران نیز جزء آن قرار دارد.  اما این بدهکاری دولت به بنیاد و در نهایت به این مراکز است که پرداخت خواهد شد ولی حق ندارند مانع ثبت نام و ورود آنان در امتحانات شوند.

 

کهن سال عنوان کرد: همچنین طبق قانون، کلیه دستگاههای اجرایی موظف هستند عملکرد سالانه خودشان را در طول اجرای قانون در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه کنند،جهت اجرایی شدن این ماده باید دستگاه‌ها الزام بیشتری برای عمل به آن پیدا کنند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران اضافه کرد: مطلب دیگر قوانین مغفول نامه و مشکلات پیش رو در حوزه تبدیل وضعیت استخدامی فرزندان ایثارگر موضوع بند "د" تبصره 20 قانون است که در سال گذشته به‌دلیل مقاومت‌های برخی از دستگاه‌های غیردولتی اتفاقی نیفتاد، البته حدود 5 هزار نفر متقاضی این موضوع بودند که 4 هزار و 848 نفر از ما برای تبدیل وضعیت گواهینامه دریافت کردند.

 

کهن سال به مصوبه قانونی استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد در مازندران نیز اشاره کرد و بیان داشت : از 432 نفر از مشمولان این مصوبه در استان تا کنون 233 نفر جذب شدند که بقیه نیز طبق برنامه تا پایان امسال با برگزاری آزمون بین آنان جذب خواهند شد.

 

وی افزود: مطالبه گری ما از دستگاه ها در امر اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر، فقط بر اساس قوانین است.

 

کهن سال به وجود تفاهم نامه اشتغال سه هزار نفر از فرزندان جانبازان و ایثارگران و رزمندگان و تامین یکهزار مسکن آنان در طرح ملی نهضت مسکن مازندران اشاره کرد و ادامه داد : این طرح نیز با تفاهم نامه ای که بین اداره کل راه و شهر سازی، جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان منعقد شده در حال بررسی و پیگیری است.

 

وی تاکید کرد: در بحث ساماندهی تا به الان 61 درصد از گلزار شهدا ساماندهی شد و از 29 درصد باقیمانده 8 درصد آن تا دو ماه دیگر تحقق پیدا می کند و مابقی آن در برنامه سه ساله تدوین شد.

 

کهن سال تاکید کرد: اقدامات برای استفاده خانواده‌های شهدا از اماکن فرهنگی و ورزشی در حال انجام است هئف ما ورود 50 درصدی این جامعه به بحث ورزش‌های همگانی است، این مسئول تصریح کرد: در ارتباط با دیدار با شهدای ایثارگر و جانبازان در قالب طرح سپاس اخیرا رزمایشی تدارک دیده شده تا در دو روز خاص از تمامی خانواده‌ها دیدار با همه والدین صورت بگیرد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با اشاره به قوانین مغفول مانده در حوزه ایثارگری خاطرنشان کرد: اعتقاد ما این است که اگر از بخشی از این قوانین در جامعه استفاده شود مشکلات مهمی از مردم حل خواهد شد، یکی از اینها اختصاص حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها برای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران اظهار کرد: در استان یک فیلم سینمایی و سه سریال در دستور کار قرار داده شد، اقدامات برای انعقاد قرارداد سریال زیر درخت توت و روجا را در دست اجرا داریم و فیلم « چشم بیدار جنگل » نیز در حال تایید نهایی قرار دارد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه ما 6 کارگروه از این شورا را فعال داریم، گفت: کنگره‌ و مراسم، فرهنگی هنری و فضای مجازی ، تالیف و تدوین، مالی و پشتیبانی، رسانه و کارگروه آموزش زیرنظر مدیرکل آموزش و پرورش برگزار می گردد.

 

 این مسئول گفت: پیرو پیگیری مصوبات جلسات قبلی، در بحث قوانین معطل مانده در دستگاه‌های اجرایی، مقرر شد مرکز خانه ایثار برای نگهداری از والدین بیمار شهدا و ایثارگران راه‌اندازی شود که مجوز یک مرکز در ساری اخذ و اعتبار 10 میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب شد تا برای اجرای آن اقدام کنیم‌، اخذ مجوز از بهزیستی باقی مانده که نیاز به حمایت داریم. وی ادامه داد: در غرب مازندران نیز ( تنکابن ) مرکز مشاوره داشتیم که پس از انتقال مجوز آن برای تبدیل به خانه ایثار اقدام شد.

 

کهن سال همچنین به بازساری مرکز توانبخشی امام علی (ع) در ساری اشاره کرد و گفت: این مجتمع  با پنج میلیارد تومان اعتبار در حال نوسازی است که خوشبختانه با کمک 2میلیارد و 500 میلیون تومان خیرین سرعت اجرای این طرح بیشتر نیز شده است.

 

وی با بیان اینکه به منظور تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از ایده های جوانان اهل پژوهش و تحقیق استفاده خواهیم کرد گفت: فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ فضائل و ارزش ها است لذا ما باید خود را در قالب آن ارزش ها وفق داده تا برنامه های فرهنگی ما تأثیر پذیری خود را در این حوزه نشان دهد.

 

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: کارکرد غنی فرهنگ ایثار و شهادت از بروز بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه پیشگیری خواهد کرد و نگاه همه ما باید به ایثار اجتماعی ختم گردد تا شاهد گسترش و پیشرفت روز افزون این فرهنگ متعالی در جامعه اسلامی باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

جلسه هیأت اجرایی با موضوع تعیین تعداد و استقرار شعب اخذ رای بخش تالارپی

طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم

استاندار مازندران در نشست کمیسیون هماهنگی بانکهای استان گفت: بانکها باید برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تسهیل گری در بخش وثیقه و ضامنین داشته باشند.

برگزاری جلسه آموزش کاربران شعب اخذ رأی شهرستان سیمرغ

نقش انکارناپذیر معلم در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانش آموز

دیدار و جلسه مدیرکل ثبت احوال استان با فرماندار سیمـــرغ

بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ، در سخنانی با مهم خواندن برگزاری انتخاباتی سالم، امن و پرشور، از تمامی

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: همه تمهیدات مورد نیاز جهت برگزاری مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سیمرغ وجود جانبازان را سبب خیر و برکت و زندگی آن‌ها را الگوی ارزشمندی برای جامعه دانست

رئیس کل دادگستری مازندران صدور آراء قاطع و بازدارنده را حافظ محیط زیست و سلامت مردم دانست و گفت: حفظ محیط زیست در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

رفتار حجاج ایرانی باید مایه افتخار امام صادق (ع) باشد

روحانیون در جبهه و جنگ، هم رزمنده بودند و هم رزمنده پرور و رزمندگان با نگاه به عمل روحانیت حرکت می‌کردند و پیروز میدان شدند.

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در یادواره شهدای روحانی سیمرغ

آموزش نحوه رای دادن با صندوق الکترونیکی به نمازگزاران

جلسه تعیین تکلیف مغازه های حادثه آتش سوزی شهرستان سیمرغ

پیام تبریک مدیر محترم شبکه بهداشت و درمان سیمرغ به مناسبت روز ماما مدیر شبکه بهداشت و درمان

پیام تسلیت رحمتی بهمنانی فرماندار و حجت الاسلام خانلری امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)

رئیس کل دادگستری مازندران بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استان وادا کردن حق مردم شریف دیار علویان به بهترین شکل ممکن تاکید کرد

آموزش نمادین کار با صندوق های اخذ رای الکترونیکی در مصلی نماز جمعه شهرستان سیمرغ برگزار شد.

امام جمعه سیمرغ گفت حماسه وعده صادق را لازم دانست وگفت در حوزه اقتصادی و جهش تولید نیازمند وعده صادق هستیم

فرماندهی سپاه شهرستان سیمرغ بمناسبت فرا رسیدن هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه

پیام تبریک بادآور رئیس بنیاد شهید شهرستان سیمرغ بمناسبت 12 اردیبهشت ماه روز معلم

اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیمرغ در سال 1403

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا:با اشاره به اینکه دوام و بقای انقلاب اسلامی برگرفته از تفکر امام صادق (ع) است، حمایت از طرح نور را برای سلامت روان جامعه، تکلیف همگان برشمرد.

پیام تبریک فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ بمناسبت روز کار

حضور رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ در جلسه کمیته فرهنگی ستاد یادواره شهدای شهرستان

آمریکا، صهیونیست‌ها، تروریست‌ها، داعشیان منطقه و ... هیچکدام امام زمان (عج) ندارند و ما داریم و مطمئن باشیم که ما موفق می‌شویم.

دیدار رئیس و کارکنان آموزش و پروش با فرماندار سیمرغ بمناسبت روز معلم

مراسم تجلیل از معلمان نمونه و خانواده های معظم شهداء فرهنگی در سیمرغ برگزار شد

استاندار مازندران گفت: مشکلات جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در تامین مسکن و دیگر مجوز‌های خدماتی باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

گردهمایی تجلیل از شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان مازندران

دیدار فرماندار سیمرغ با اعضای شورای اسلامی و شهردار کیاکلا به مناسبت روز شوراها

پیام تبریک فــــرماندار و امام جمعه سیمــــرغ به مناسبت روز ملی خلیج فــــارس

جلسه هماهنگی ستاد یادواره شهدای شهرستان سیمرغ با محوریت سردار شهید صمصام طـــور

لزوم توسعه مدارس هیات امنایی در مازندران

اولین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سیمرغ به ریاست رحمتـــی بهمنانی فــــــرماندار

کارگاه آموزشی مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روابط عمومی فرمانداری شهرستان سیمرغ

استاندار مازندران با بیان این که حضور فرمانداران در بین مردم یک ضرورت جدی است، گفت: بسیاری از مشکلات پیش رو با مشارکت مردم حل خواهد شد. ‎

پیام تبریک رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها

نهم اردیبهشت ، سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا را محضر فرد فرد شما خوبان در پارلمان شهری ،

داشتن شهری زیبا و در خور مردم شایسته کشورمان، وجود شهرداری مبتکر است

پیام تبریک بخشدار تالارپی به مناسبت فرا رسیدن 9 اردیبهشت ، روز شوراها

لزوم بهره گیری از ظرفیت نشاط معنوی برای ترویج نماز در مدارس

70 خانوار در سیمرغ پارسال از خدمات مسکن بهره‌مند شدند.

همایش پیاده روی بزرگ خانوادگی به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر، قشر بسیج کارگری و هفته سلامت برگزار شد

دکتر نوروزی در پیامی روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه ای را تبریک گفت

نماینده ولی فقیه در مازندران: آینده یک مملکت و جامعه در گرو آموزش و پرورش است.

دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان سیمرغ با امام جمعه محترم شهرستان سیمرغ

رئیس کل دادگستری مازندران در نخستین نشست قضایی امسال استان بر شفافیت عملکرد قضات با هدف ترویج عدالت در جامعه تاکید کرد.

پنجم اردیبهشت ماه بمناسبت هفته کارگر و قشر بسیج کارگری