آخرین مطالب

شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر نیاز به بازنگری دارد؛ مطالبه‌گری، نماد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه/روحیه نقدپذیری تقویت شود کشاورزی و اقتصادی

شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر نیاز به بازنگری دارد؛ مطالبه‌گری، نماد امربه معروف و نهی از منکر در جامعه/روحیه نقدپذیری تقویت شود

  بزرگنمایی:

مجید اسدی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی :زمانی که میدان مطالبه گری ها جای خود را در دولت انقلابی رئیسی باز می‌کند ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل هم فضا را برای احیای دوباره این ستاد بار دیگر فراهم می بیند وباعث می شود که این ستاد بار دیگر پر قوت تر از قبل به کار خود ادامه دهد وجلساتی را با بعضی از مسئولان امر بگذارد تا از توان این ظرفیت ها در جهت توانمندسازی این عرصه استفاده نماید.

یکی از این جلسات جلسه با سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس بوده است.

مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز باگلایه از کم رنگ شدن این فرضیه در سالهای اخیر بیان کرد: امر به معروف یک امر واجبی است که در سال‌های گذشته متاسفانه به دلایل گوناگون خوب اجرایی نشده است و این؛ جای تاسف دارد.
 
سعادتی اظهار داشت: با توجه به انسجام لازم و وحدت رویه بین سه قوه لازم است این فرضیه در جامعه امروز پررنگ تر عمل نماید. 
 
وی بیان داشت :فرضیه امر به معروف یک فرضیه عبادی سیاسی است که باعث ساختن در جامعه می شود وحال باید با آموزش مدون وبه روز شدن وکلی گویی در جامعه این فرهنگ را در جامعه بسط وگسترش دهیم. 
 
این مسئول افزود :نباید با افراط و تفریط ها-جامعه دچار مشکل شود و این ستاد می تواند در این راستا اقدامات شایسته ای را انجام دهد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت:هیچگاه حکومت الهی؛ تضمین نخواهد شد مگر اینکه راهکار ونقش درست در جامعه تعریف شود .
 
سعادتی تصریح کرد:در حال حاضر حجمه سنگین اطلاعات درفضای مجازی باعث شده‌ است استفاده کار بران از این فضا بدون حصر و هیچ گونه چهار چوبی صورت گیرد وباعث تغییرات رفتاری و اتفاقات ناهنجاردر جامعه گردد که اگر جلوی این نوع ولنگاری ها ورها شدگی در جامعه گرفته نشود در آینده دچار آسیب های جبران ناپذیری خواهیم شد. 
 
وی در پایان سخنانش به این ستاد با توصیه به حرکت در چهارچوب قانون اظهارداشت: متاسفانه در جامعه امروز خلاهای زیاد در فرهنگ وجود دارد که نشات گرفته از سوءمدیریت درست در این حوزه است که امیدواریم با شکل گیری این نهاد این سوءمدیریت ها از بین برود.
 
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل نیز با ارایه گزارش عملکرد این ستاد گفت: ستاد امر به معروف در حال حاضر با تغییر رویکرد پابه عرصه گداشته است وامید دارد بتواند با این تغییر نگرش به کمک مسئولان در جهت رفع مشکلات وآسیبهای ایجاد شده در جامعه گام بردارد. 
 
آدینه پور تصریح کرد: در حال حاضر این نهاد با نگرش نظارت تذکر وگزارش شروع به کار نموده است وهرچند قضاوت در مورد عملکرد این نهاد زود است اما توانسته است اقدامات خوبی را انجام دهد .
 
وی بیان داشت: یکی از انتظارات این سازمان ایجاد محیط امن برای جوانان وپررنگ کردن حلقه مفقود شده ؛ نظارت در جامعه است.
 
این مسئول افزود :مطابق ماده 16 قانون حمایت از آمران امربه معروف و ناهیان از منکر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عهده دار وظایفی ازجمله تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذی ربط و تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل گیری سیاست های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بابل گفت:آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکروتعیین الگوهای رفتاری و زمینه سازی جهت مشارکت همه جانبه آحاد مردم و دستگاه های اداری و رسانه های عمومی در امور مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکرورصد اقدامات انجام شده در اجرای این قانون و انعکاس آن به مراجع ذی ربط از جمله وظایف تعیین شده در این ستاد بوده است.

وی گفت :این نهاد به عنوان ستاد احیاء امربه معروف انتظار دارد باهمت مسولان امر ومردم بتواند اقدامات لازم را باتوجه به تغییر الگوی سبک زندگی در جامعه امروز ارایه دهد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بابل نیز اظهار کرد: یکی از سازهای محکم زیست مومنانه وخلیفه الله بودن انسان بر زمین آن است که از تمام موجودات برتر آفریده شده است اما گاهی اوقات متاسفانه انسان جایگاه خود را فراموش می کندولازم است در الگوهایی ویژه مبتنی برخود سازی در جامعه تزریق کرد 
 
مهدی جایمند افزود:گاهی لغزش ها به بینش برمی گرددبینش هایی که به باور نرسیده است به این موضوع است که همگان در برابر حق تعالی مسیول هستیم 
 
وی با اشاره به حق الناس بیان داشت:دانش آموزان باید به این باور اعتقادی برسند که بعضی از ناهنجاری ها در جامعه عدول از حق الناس وحق الهی است واین باور راباید تبدیل به عقیده نماییم
 
رئیس آموزش و پرورش بابل عنوان داشت :بخش اعظم کاستی های جامعه امروزی نشات گرفته از عملگرایی درجامعه امروز بوده است متولیان امری که باید از این فرضیه الهی نگهداری کنند سهل انگاری کردن واین سهل انگاری باعث منکرات ناخوشایندی در جامعه امروز شده است که باید جلوی این نوع رفتار ها ایستادگی کرد
 
جایمند دربخشی از سخنانش به خلا حوزه تربیتی در دوسال اخیر اشاره کرد وافزود:آسیب‌های زیادی در دوسال اخیر به بدنه تربیت آموزشی آموزش‌ و پرورش ایجاد شده است که امید داریم با برنامه درست وکارشناسی شده توسط کارشناسان امور این کمبود را جبران نماییم
 
 وی در پایان سخنانش اظهار داشت :امید داریم اینگونه نشست ها تذکری باشد برعامل بودن در جامعه امروزی باشد ولنگاری برای ساختن فردایی بهتر باشدواین ما را بر آن کرد که از مردم عادی هم بازخورد این ستاد را جویا شویم اما متاسفانه بسیاری از افراد خواستند اسمشان بازگو نشو وما هم به احترامشان از بازگو شدن نامشان خودداری کردیم 

یک دانشجوی حقوق نیز درباره احیای این ستاد ابراز داشت:امر به معروف متاسفانه در جامعه امروز جایگاه درستی تعریف نشده است وهمه فکر می کنند بازسازی کمیته سالهای گذشته است اما من امروز متوجه شدم وظایف دیگری را برعهده دارد که می تواند در کاهش بسیاری از فساد درجامعه نقش بسزایی داشته باشد.
 
پسری که گوشواره به گوش دارد و از کلوپ بازیهای رایانه بیرون میایید سوژه بعدی است کامران دانشجو انصرافی دانشگاه آزاد است که به دلایلی که از گفتن آن خودداری می کند نظرش در مورد ستاد امر به معروف ایستگاه ایست وبازرسی است و هنگامی که به اوشرح وظایف این ستاد را داخل اینترنت نشان می دهم با تعجب می پرسد چرا هیچگاه شرح وظایف این ستاد برای مردم گفته نشده است با دیدن این شرح وظایف اوهم داشتن چنین ستادی را در جامعه امروز لازم وضروری می داند.
 
آقای مرتضوی مرد میانسالی که گویا معلم بازنشسته است می گوید چرا این ستاد کارکرد خود را ندارد ای کاش عوامل نظارتی در جامعه حاکم تا تابلوی بسیاری از آسیبها گرفته شود.
 
آقا رضا می گوید آثار و برکات امر به معروف و نهی از منکر حلال شدن درآمدها می باشد چرا که با انجام این فریضه است که راه های صحیح کسب و تجارت و پیشرفت صنعت می تواند هموار گردد و هر کسی می تواند در خور استعداد خویش به امرار معاش بپردازد و از طرفی بیکاری، گران فروشی، احتکار، اختلاس، قاچاق، رشوه، کم فروشی و کسب و کار زیان آور و سایر انحرافات اقتصادی ریشه کن گشته کسب و درآمد مردم حلال و پاکیزه می گردد
 
حال امیدواریم این ستاد بتواند با تبیین درست مسیر وریل گذاری صحیح تقویت روحیه نقد و نقدپذیری را در جامعه افزایش دهد و با جلوگیری از انحرافات وشناسایی آسیب‌های درست آینده بهتری را برای جامعه رقم بزند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

دیدار فرماندار با جانبار گرانقدر محمد بخشی به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

وی به پیری استان اشاره کرد و خواستار توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری در استان مازندران شد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد.

ارزیابی‌های میدانی نیز در چگونگی استفاده و حمایت واقعی از سوی دستگاه‌های اجرایی با جدیت عملیاتی می‌شود.

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان: مهم ترین مطالبه از استاندار جدید؛ توسعه مازندران است

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران، با بیان اینکه مازندران استانی مهم در کشور است

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز در فرمانداری شهرستان سیمرغ

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت

مساعدت بیش از یک میلیارد تومانی حامیان شهرستان سیمرغ در سال 1402 ️ پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،

پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تقدیر فرماندار سیمرغ از خبازان شهرستان به مناسبت روز ملی گندم، آرد و نان

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

عیادت و دیدار حجت الاسلام خانلری امام جمعه و رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ از جانباز حمیدرضا قلی زاده سوخت آبندانی

برگزاری جلسه هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سبمرغ

جدیت در نظارت بر صید تعاونی‌های صیادی مازندران

49 نفر از مددجویان شهرستان سیمرغ از ابتدای سال‌جاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: صدور پروانه ساختمان روستایی بدون مراجعه روستاییان به دهیاری، از طریق سامانه یکپارچه امکان‌پذیر شد.

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از محل سایت اداری شهرستان ( مجتمع اداری سردار شهید هاشمی)

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم سیمرغ و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سیمرغ

محبی : توسعه سرمایه انسانی و کارخلاقانه باید مورد اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن کودکان و زنان نمی‌تواند عظمت کار جبهه مقاومت را خدشه دار کند.

صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان بابلسر

پیام تبریک فرماندار شهرستان بابلسر به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست مزربان بخشدار بخش تالارپی شهرستان سیمرغ

بررسی مشکلات هشت واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران: لشکر 25 کربلا مایه افتخار و عزت مازندرانی هاست

دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ

بازدید رحمتی بهمنانی از طرح جهادی درمان سالمندان شهرستان سیمرغ

رئیس ستاد انتخابات مازندران: بستر‌های قانونی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال فراهم شده و مشارکت و سلامت؛ راهبرد دولت در انتخابات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران : بیش از 450 طرح عمرانی در امامزادگان و موقوفات استان اجرایی شد.

30 واحد بانک نشا در سال زراعی گذشته شالیزار‌های شهرستان سیمرغ را زیرپوشش قرار دادند

نیرو‌های انتظامی مدافعان امنیت هستند از این رو وظیفه همگان حمایت از این عزیزانی است که در میدان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران از تخلیه بیش از دو هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت از توقیف گاه‌های مازندران خبر داد.