آخرین مطالب

بسیج؛ نویدی برای همه مستضعفان جهان است کشاورزی و اقتصادی

بسیج؛ نویدی برای همه مستضعفان جهان است

  بزرگنمایی:

مجید اسدی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی  :آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی پیش از ظهر امروز در نشستی به‌مناسبت هفته بسیج در استان مازندران با تبریک و گرامیداشت هفته بسیج که از یادگاران حضرت امام راحل بوده که خود به بسیجی بودن افتخار می‌کرد، اظهار کرد: برای نهال امروز به شجره طیبه تبدیل شده بسیج آرزوی آینده‌هایی خوش‌تر و درخشان‌تر از خدای بزرگ دارم.  

وی با بیان اینکه بسیج ما نویدی برای همه مستضعفان جهان است، گفت: در این قالب از تشکل مردمی می‌توان بسیج مستضعفان جهان را پایه‌ریزی کرد و بسیجیان در یک چنین نهادی مقدسی می‌توانند تظلم‌خواهی و رسیدن حق و حقوق را دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی این بوده که پایه‌گذاری چنین وعده الهی به‌وسیله انقلاب انجام گرفته است.


این مسؤول اضافه کرد: اگر قوای مسلح نظامی خدماتی هستند یعنی اصل بر این مهم است که در بسیج بالعکس یعنی خدماتی نظامی به‌معنای ارائه خدمات و در زمان درست در مساله نظامی هم مرد میدان و برندگان بازی جنگ سخت در مقابل هر دشمنی هستند.

محمدی‌لائینی با اعلام اینکه بسیجیان نیروهایی بسیار مقدس و باکارآمدی بالا هستند، اضافه کرد: اینکه بسیج در زمینه حمایت‌ها و رزمایش کمک‌های مومنانه و مواسات با حجم بسیار بالا توانستند خدمت‌رسانی کنند و هم در حوزه فعالیت‌های اقتصادی می‌توانند آموزش دهند و مهارت‌های لازم را برای رشته‌های گوناگون معیشتی منتقل و نیرو تربیت کنند، از اهمیت بسزایی برخوردار است .

وی در ارتباط با حوزه فرهنگی، گفت: در این حوزه نیز باتقویت حوزه مسجد و بر این محور، محله‌های خود را مدیریت، شناسایی، بازسازی و رسیدگی کرده و هم در حوزه‌های عمرانی و ساخت‌وساز بسیج کارآمدی فنی و جهادی خود را نشان داده که بسیاری از دستگاه‌ها امروز متقاضی و متمایل هستند پروژه‌ها را تحویل بسیج سازندگی دهند که هم مورد اعتماد هستند و هم جهادی کار می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه همه دستاوردهای بسیج برای دوستان خوشحال‌کننده و برای دشمنان بسیار ناباورانه و ناراحت‌کننده است، افزود: مهم‌تر اینکه امروز در کشورهای منطقه مقاومت بسیج مردمی شکل گرفته امروز در سوریه، فلسطین، عراق، یمن و سایر همین خیزش‌های مردمی باهویت و ماهیت بسیجی شکل گرفته و مقاومت به یک پشتوانه مردمی بسیجی تکیه زده و مستحکم شده است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه امروز مقاومتی که در منطقه وجود دارد چون متکی بر بسیج و مردم شده؛ به هیچ وجه نه عقب‌نشینی و ضعف برایش معنا ندارد بلکه رو به فتح و گستردگی است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر اینکه امروز وظیفه داریم ورود مردم به حوزه دفاع و خدمت را تحت عنوان بسیج حتی به کشورهای منطقه به دیگر کشورهای اسلامی و همه کشورهای دیگر این راه را منتقل کنیم.

محمدی‌لائینی اضافه کرد: این دستاوردها موجب شد  در دنیا شبکه مبارک بسیج شکل بگیرد و قطبی درمقابل قطب استکبار که به‌تدریج استکبار را به مبارزه طلبید و استکبار که متکی به سلاح و پول برخی پولداران نامشروع است در مقابل بستر گسترده مردمی تاب و تحمل ندارد و فروپاشی استکبار جهانی هم قطعی است آن وقت است که مستضعفان جایگزین مستکبران در اداره کشورشان خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه وقتی یک بسیجی در پایگاه محله خود دارد کار انجام می‌دهد باید اینگونه فکر کند که دارد دنیا را برای زیروروشدن آماده می‌کند، یادآور شد:  امروز فرد فرد بسیجیان در محله جزئی‌تر با نگاه فرد فرد دارند دنیا را می‌گردانند و  باید نقش بسیج را به‌ویژه درحوزه فرهیختگان، دانشگاه، آموزش و پرورش، نهادها و ادارات باید جدی گرفت و نباید نهادها و اداراتی که بسیج در آن حضور دارد اخبار و اطلاعات ناگوار از برخی از سواستفاده‌ها به گوش برسد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه اگر حضور پررنگ بسیجی با پشتوانه باشد می‌تواند جلوی بسیاری از فسادهای اداری را هم بگیرد، گفت: در حوزه تعلیم و تربیت هم حضور بسیج دانش‌آموزان، دانشجویان، اساتید، طلاب و روحانیت باید خیلی بیشتر از گذشته تقویت و توجه شود.

محمدی لائینی در پایان از یک میلیون و 300هزار بسیجی مازندرانی تقدیر و بر فعالیت بیشتر آنان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در نشست با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هفته پیش‌رو منعکس‌کننده زحمات بسیجیان است.

وی با بیان اینکه به برکت حضور بسیجیان در حوزه‌های امنیتی و سازندگی کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود:  تفکر و روحیه بسیجی، توکل به خدا، وقت‌شناسی و حضور در میدان باعث شده در تمام حوزه‌ها سربلند بیرون آییم.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به وجود یک‌میلیون و 300 هزار بسیجی را در حوزه‌های مختلف عادی، فعال و کادر، اضافه کرد: بسیجیان در حدود 4هزار و 200 پایگاه مقاومت و230 مقاومت در گستره استان مازندران از گلوگاه تا رامسر و همچنین بسیجیان در 22 قشر در همه نهادها و ادارات فعال بوده که پای کار و منشا خیرات و برکات هستند.

این مسؤول با بیان اینکه در هفته بسیج بخشی از فعالیت‌ها را متمرکز کردیم تا روایت‌کننده فعالیت‌های بسیج باشند، اضافه کرد: هفته بسیج با شعار " بسیج پاره تن مردم" نامگذاری شده است که برگرفته از فرمایش مقام معظم رهبری است.

 

مسلمی با اعلام اینکه 61 عنوان در قالب 9هزار و 44 برنامه اجرایی در هفته بسیج امسال در سطح مازندران اجرا می‌شود، تصریح کرد:  هزار و 127 دیدار با خانواده شهدا، 910 دیدار با خانواده ایثارگران، برگزاری 605 یادواره شهدا ، 2هزار  و 124 مسابقات در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع فعالیت‌های بسیج در 87 نمایشگاه در سطح استان برنامه‌ریزی‌ شده است، افزود: همچنین برگزاری 846 نشست بصیرتی به‌صورت حضوری و وبیناری، یک‌هزار و 725 گشت رضویون در قالب امنیت پایدار، 267 اردوی جهادی با بهره‌گیری از ظرفیت جهادی طراحی شده است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برگزاری 28 پویش فرهنگی در هفته بسیج، بیان کرد: بهره‌برداری از  76 پروژه عمرانی نیز به‌مناسبت هفته بسیج در دستور کار قرار دارد.

این مسؤول به فعالیت 78 کارگاه‌ و صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان مازندران اشاره کرد و افزود:  در بحث غیرعمرانی و  تامین جهیزیه البسه، پوشاک و بسته‌های معیشتی 3هزار و 496 برنامه غیرعمرانی با اعتبار 3میلیارد و 800 میلیون تومان در دستور کار قرار دارد که به دست نیازمندان خواهد رسید.

مسلمی یادآور شد: 720 دقیقه تولیدات تلویزیونی در 42 برنامه تلویزیونی با عناوین مختلف از جمله در مسیر انقلاب، روایت بسیج،  120 ثانیه و سایر اجرا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: از ابتدا تا پایان مهر ماه امسال در حوزه کمک‌های مومنانه در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) 687 سری جهیزی و لوازم زندگی به ارزش 20 میلیارد تومان، بیش از  196هزار و 584 بسته معیشتی به ارزش ریالی 127 یلیارد تومان و 943هزار و 724 مورد توزیع البسه، پوشاک، لوازم‌التحریر و سایر داشتیم.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: در کنار این کمک‌ها در بحث پیشگیری از کرونا نیز کمک‌هایی داشتیم که در مجموع در بحث کمک‌های مومنانه و در بحث پیشگیری از کرونا 134 میلیارد تومان به مازندرانی‌ها کمک شده است.

این مسؤول با اشاره به ارائه خدمات درمانی به215هزار نفر در 16 کیلینیک و یک بیمارستان در مازندران، اظهار کرد: در عرصه محرومیت‌زدایی و عمرانی نیز 760 میلیارد تومان پروژه سنواتی در سال 1400 داریم که تا پایان سال به نتیجه برسد.

 

مسلمی اضافه کرد:  2هزار و 400 پروژه محرومیت‌زدایی و  عمرانی است که از این تعداد 1400 واحد مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در حال ساخت است و همچنین 250 واحد در منطقه حاشیه‌نشین مرادآباد چابهار است که تا عید به سازمان بسیج تحویل دهیم .

وی یادآور شد: حدود 900 پروژه محرومیت‌زدایی در حوزه راه روستایی، آب‌رسانی‌، پل روستایی، جاده بین مزارع، کانال کشاورزی، سالن ورزشی، کانون‌های ورزشی، خانه عالم، بهسازی مساجد و حسینیه‌ها با اعتبار 240 میلیارد تومان درحال ساخت است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش دیگر در ارتباط با پروژه بحران به‌واسطه سروسامان نداشتن رودخانه‌ها و دیواره حفاظتی، اظهار کرد: همه ساله شاهد خسارات زیادی در استان هستیم که بسیج باتوجه به تفاهم‌نامه‌ای که با مدیریت بحران در دستور کار داشته حدود 240 میلیارد تومان پروژه را در این زمینه برعهده گرفت که 100 پروژه عمرانی در حوزه رودخانه‌ها و احدات دیوار حفاظتی، برف‌روبی در مناطق صعب‌العبور، مرمت سردهنه‌ها و مرمت منازل مسکونی و احداث پل‌های موقت روی مسیرهای رودخانه‌ها است که سعی شده با بهره‌گیری از معادن تامین اعتبار شود.

این مسؤول به اقدامات خوب بسیج در بحث پیشگیری در مناطق سوادکوه و تنکابن اشاره کرد و افزود:  به اذعان مدیریت بحران درصورت انجام نشدن این اقدامات قطعا خسارات زیادی در بارندگی اخیر در منطقه تنکابن داشتیم.

 

مسلمی با اعلام اینکه در حوزه آموزش اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته لست، گفت: در حوزه آموزش و توانمندسازی برگزاری دوره آموزشی و مهارتی به استعداد 30هزار نفر درحال انجام است که بخشی انجام شده و برخی نیز پایان سال انجام می‌شود.

 

وی به راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در سمسکنده ساری در منطقه 7 هکتاری اشاره کرد و گفت: این مکان قبلا جایگاه ضایعات جهاد خانه‌سازی سپاه بوده که بعد از منحل شدن احیا شد بخشی از کارها در حوزه دام و طیور، گلخانه کار شده با تقویت شدن الان مزرعه پرورش ماهی نمونه و سه هکتار زمین شالیزار نمونه و بقیه نیز به بخش دام و طیور اختصاص داده شده و اقدامات خوبی درحال انجام است.

فرمانده سپاه کربلا تاکید کرد: براساس برنامه راه‌اندازی دهکده در 12 شهرستان هدف‌گذاری کردیم و همچنین 220 صندوق‌های قرض‌الحسنه را برای اشتغال‌زایی راه‌اندازی کردیم که حدود 13میلیارد تومان موجودی صندوق است.

این مسوول یادآور شد: در حوزه اشتغال‌زایی حدود 500 میلیارد تومان اشتغال‌زایی داریم که درحال پرداخت است.

 

مسلمی در زمینه رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: مقرر شد  تعداد 700 واحد تولیدی راکد یا نیمه ‌فعال ارزیابی و نسبت به رفع موانع اقدام شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات بسیار خوب در زمینه پیشرفت و آبادانی اشاره کرد و افزود:  باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری در بحث مهاجرت معکوس، توجه سپاه را به این روستاها معطوف کرده که  از مجموع هزار دهستانی که سپاه هدف‌گذاری کرده با همکاری وزارت کشور 100 دهستان با ضریب محرومیت بالا مشخص شده  در استان مازندران از این 100 دهستان سه دهستان هزارجریب بهشهر،  پشت‌کوی ساری و دوهزار تنکابن هدف‌گذاری شده که قرارگاه پیشرفت و آبادانی در آن مناطق دارند کار می‌کنند.

فرمانده سپاه کربلا اضافه کرد: در منطقه هزارجریب بهشهر در زمینه کشت گندم با بهره‌گیری از ظرفیت دانشی از پنج هکتار در سال 97 شروع شده و در سال‌های بعد به ترتیب به 50، 100 وسال زراعی به 2هزار و 17 هکتار با بهره‌گیری از ظرفیت مردمی رسید.

این مسؤول با اشاره به تسهیل‌گری برای امر کشاورزی، افزود:  یک دستگاه ردیف‌کار در سال نخستی که این طرح آغاز شد خریداری شد که در سال زراعی گذشته 11 دستگاه ردیف‌کار تامین شد و همچنین در این مناطق به بحث گیاهان دارویی نیز توجه شد.

مسلمی به خدمات به بسیجیان اشاره کرد و افزود: اختصاص کسری خدمت به 3هزار و 827 نفر، اختصاص وام‌های بسیجیان به مبلغ 6میلیارد و 420 میلیون تومان ازجمله خدمات به بسیجیان بوده است.

وی در راستای 6 فرمان رهبری در بحث تحول محله مهدوی در استان مازندران، یادآور شد: در این زمینه فعالی‌های موثری انجام شده و با معرفی پایگاه و مسجد به عنوان اولویت اصلی طی دو ماه گذشته در استان امامان جمعه به عنوان مسوولان معرفی شدند و  فضای خوبی شکل دادیم دادیم و انتظار داریم در حوزه مساله‌شناسی نسبت به رفع مشکلان اجتماعی اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سایر مردم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

دیدار فرماندار با جانبار گرانقدر محمد بخشی به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

وی به پیری استان اشاره کرد و خواستار توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری در استان مازندران شد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد.

ارزیابی‌های میدانی نیز در چگونگی استفاده و حمایت واقعی از سوی دستگاه‌های اجرایی با جدیت عملیاتی می‌شود.

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان: مهم ترین مطالبه از استاندار جدید؛ توسعه مازندران است

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران، با بیان اینکه مازندران استانی مهم در کشور است

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز در فرمانداری شهرستان سیمرغ

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت

مساعدت بیش از یک میلیارد تومانی حامیان شهرستان سیمرغ در سال 1402 ️ پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،

پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تقدیر فرماندار سیمرغ از خبازان شهرستان به مناسبت روز ملی گندم، آرد و نان

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

عیادت و دیدار حجت الاسلام خانلری امام جمعه و رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ از جانباز حمیدرضا قلی زاده سوخت آبندانی

برگزاری جلسه هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سبمرغ

جدیت در نظارت بر صید تعاونی‌های صیادی مازندران

49 نفر از مددجویان شهرستان سیمرغ از ابتدای سال‌جاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: صدور پروانه ساختمان روستایی بدون مراجعه روستاییان به دهیاری، از طریق سامانه یکپارچه امکان‌پذیر شد.

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از محل سایت اداری شهرستان ( مجتمع اداری سردار شهید هاشمی)

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم سیمرغ و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سیمرغ

محبی : توسعه سرمایه انسانی و کارخلاقانه باید مورد اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن کودکان و زنان نمی‌تواند عظمت کار جبهه مقاومت را خدشه دار کند.

صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان بابلسر

پیام تبریک فرماندار شهرستان بابلسر به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست مزربان بخشدار بخش تالارپی شهرستان سیمرغ

بررسی مشکلات هشت واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران: لشکر 25 کربلا مایه افتخار و عزت مازندرانی هاست

دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ

بازدید رحمتی بهمنانی از طرح جهادی درمان سالمندان شهرستان سیمرغ

رئیس ستاد انتخابات مازندران: بستر‌های قانونی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال فراهم شده و مشارکت و سلامت؛ راهبرد دولت در انتخابات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران : بیش از 450 طرح عمرانی در امامزادگان و موقوفات استان اجرایی شد.

30 واحد بانک نشا در سال زراعی گذشته شالیزار‌های شهرستان سیمرغ را زیرپوشش قرار دادند

نیرو‌های انتظامی مدافعان امنیت هستند از این رو وظیفه همگان حمایت از این عزیزانی است که در میدان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران از تخلیه بیش از دو هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت از توقیف گاه‌های مازندران خبر داد.