آخرین مطالب

ریل‌گذاری برای توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران آیین زندگی، بهداشت و سلامت

ریل‌گذاری برای توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

  بزرگنمایی:

باز شدن گره کور طرح‌های عمرانی متعدد در شهرستان نور باعث رضایت‌مندی مردم این منطقه شد ، مردمی که به پاس خدمات صورت گرفته دولت در انتخابات 28 خرداد ماه مشارکت 89 درصدی داشتند تا رضایت‌مندی از خدمات هشت ساله دولت را به نظام پس دهند.

مجید اسدی خبرنگار  روزنامه جمهوری اسلامی :شهرستان نور که بیش از 120 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است ، یکی از ساحلی ترین شهرستان های مازندران محسوب می شود و سالانه مسافران و گردشگران پرشماری به این منطقه وارد می شوند تا از مزایای جنگل و دریا به صورت همزمان بهره مند شوند . 

این شهرستان که دارای سه شهر نور ، چمستان و بلده است ، همواره کانون توجه مسافران و گردشگران به شمار می رود ، اما از همان حیث که میزبانی در جامعه ما پسندیده است اما شرایط میزبانی نیز باید فراهم باشد که از آن جمله زیر ساخت های خدماتی و رفاهی می باشد .

تلاش دولت در هشت ساله اخیر همچنان که معطوف به شهرستان های محروم ، دور افتاده و کوچک مازندران از جمله گلوگاه و میاندرود بود ، دیگر شهرستان ها را نیز بی نصیب نگذاشته و شهرستان هایی مانند نور هم از مسیر ریل گذاری دولت برای توسعه و ترقی خارج نبودند.

از جمله اقدامات انجام شده در شهرستان نور ، به پایان رساندن و احیای طرح هایی که بنا به گفته مسئولان این شهرستان سال ها بود در گوشه ای خاک می خورد و دولت با تزریق اعتبار و جبران کمبودهای مالی خاک رکود را از سر این پروژه ها پاک کرد ؛ مانند تکمیل استادیوم ناطق نوری با 17 سال توقف ساخت و جذب سرمایه گذار برای کارخانه کمپوست زباله بعد از سه دهه و کارهایی از همین دست بود که توانست بارقه های امید را دل مردم این دیار مهمانپذیر روشن کند. 

فرماندار شهرستان نور با اظهار این که مردم این منطقه همواره قدردان زحمات دولتمردان خود بودند ، گفت که با تلاش هایی که دولت تدبیر و امید انجام داد ، مردم هم پاسخش را با حضور و مشارکت 89 درصدی در انتخابات اخیر به نظام پس دادند و در واقع این مشارکت دست مریزاد مردم نور به دولتمردان بود و از این طریق به آنها خدا قوت گفتند .

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

 

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان نور از افتتاح پروژه متوقف شده استادیوم ناطق نوری به عنوان اصلی ترین فعالیت دولت در این مدت نام برد و گفت : این پروژه به دلیل کمبود و نبود اعتبارات 17 سال راکد باقی مانده بود . 

قهرمان کلیج افزود : ساخت استادیوم پنج هزار نفره نور که یکی از نیازهای مردم ورزشکار این منطقه به شمار می رود در حد فونداسیون باقی مانده بود که با روی کارآمدن دولت و تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام ، این کار به سرانجام رسید . 

وی ادامه داد : این استادیوم با صرف اعتبار 200 میلیارد ریالی دولت در سال 1398 با حضور وزیر ورزش به بهره برداری رسید تا چشم انتظاری چندین ساله مردم این شهرستان به پایان برسد .

رییس ورزش نور گفت : این استادیوم ورزشی تنها تامین کننده نیاز فعالیت های ورزشی و مسابقات شهرستان نور نیست ، بلکه چمستان و رویان نیز از این فضای مناسب ورزشی استفاده می کنند . 

وی اضافه کرد : در حال حاضر با وجود چنین فضای ورزشی مناسب ، شهرستان نور قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی و لیگ های برتر کشوری را دارد ، امکاناتی که تا پیش از این از آن محروم مانده بود. 

کلیج همچنین از آغاز ساخت سالن ورزشی سرپوشیده سه هزار و 500 نفری در رستم رود به عنوان دیگر پروژه عمرانی ورزشی در این شهرستان نام برد و گفت : این پروژه به عنوان یک پروژه شهری تامین کننده نیاز مردم این منطقه می باشد . 

وی شهرستان نور را از نظر میزان فضای باز و سرپوشیده ورزشی در حد مطلوب دانست و افزود : در این شهرستان حدود 20 سالن ورزشی سرپوشیده و 50 فضای ورزشی روباز وجود دارد.

تعداد ورزشکاران سازمان یافته شهرستان نور هم هشت هزار نفر و ورزشکاران ورزش همگانی نیز 40 هزار نفر است .

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

 

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای نور هم به اجرای بیش از یکصد پروژه بهسازی و ایمنی راه‌های اصلی و فرعی در این شهرستان به عنوان بخشی از تلاش دولت در این سال ها برای خدمات رسانی به مردم اشاره کرد و گفت : برای اجرای این طرح ها بیش از 500 میلیارد ریال هزینه شده است . 
سلیمان ایزدی روکش آسفالت و لکه گیری راه های فرعی به طول بیش از 160 کیلومتر  و راه های روستایی به طول 150 کیلومتر را از جمله اقدامات انجام شده در این سال ها معرفی کرد .

وی ادامه داد : پروژه روکش آسفالت و لکه گیری محور فرعی رویان - گلند رود به بلده به طول 10 کیلومتر ، آسفالت مسیر فرعی جوربند به واز به طول سه کیلومتر ،‌ روکش آسفالت و لکه گیری راه روستایی تیرکده به سیاهرود به طول 1.5 کیلومتر ، آسفالت راه روستایی آهودشت - بهداشت به مرزند به طول 1.5 کیلومتر ، راه فرعی لاویچ به طول پنج کیلومتر  اجرایی شد که با بهره برداری از این طرح ها 12 هزار خانوار ساکن در این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور گفت :بیش از یکصد میلیار ریال اعتبار  تخصیصی برای ترمیم و تکمیل پل ها ، تثبیت مناطق رانشی ، تعمیر قرنیز پل ها ،‌احداث دیوارهای حفاظتی ، تعمیر و مرمت و نصب گاردریل ، تهیه علائمی ایمین راه ها و ترمیم نقاط حادثه دیده هزینه شد .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نور به در حال اجرا بودن پنج پروژه راهداری با بیش از 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت :  این پروژه ها شامل لکه گیری و آسفالت محور رویان- گلندرود به بلده ، آسفالت گردنه لاوش، آسفالت محور چمستان به لاویج ، تکمیل پل سلیاکتی  و ایمن سازی محور های فرعی و روستایی با اعتبار 215 میلیون تومان است.

وی ادامه داد : شهرستان نور به لحاظ شرایط آب و هوایی مناسب ، ساحلی بودن و وجود جنگل های انبوه ، روستاها و مناطق ییلاقی خوش آب و هوا  همواره یکی از نقاط مستعد جهت جذب گردشگر محسوب می شود و به همین دلیل می توان با ایجاد راه های روستایی ایمن و مناسب در شهرستان گردشگران زیادی را جذب منطقه کرد و به همین دلیل هم راهداری اقدامات بسیار گسترده و وسیعی را در زمینه ایمن سازی وبهسازی راه های تحت پوشش خود در دست اجرا دارد.

راه های حوزه استحفاظی شهرستان نور 700 کیلومتر شامل 225 کیلومتر راه فرعی و 475 کیلومتر راه روستایی است.

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی که به منظور تامین زیر ساخت های عمرانی و خدماتی اقداماتی نظیر اجرای طرح هادی و نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی را با مشارکت روستاییان و پرداخت تسهیلات انجام می دهد توانسته است در شهرستان نور گام های خوب و رضایتبخشی بردارد که بنا به گفته رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان با انجام این اقدامات ، مردم شهرستان شاهد مهاجرت معکوس شهرنشینان به مناطق روستایی هستند. 

رضا کاظمی گفت : با توجه به نزدیکی روستاها به شهر نور و گران بودن مسکن در شهر مشاهده می کنیم با توجه به ورود خدمات در روستاها کارکنان و شاغلان در مناطق شهری در این روستاها ساکن شده اند .

شهرستان نور دارای 220 آبادی است که از این تعداد 170 روستا دارای جمعیت بالای 20 خانوار هستند که این روستاها در فرایند فعالیت و برنامه های بنیاد مسکن قرار دارند.

کاظمی ادامه داد : در سال های اخیر اجرای 50 طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام شد که این پروژه ها با مشارکت و خودیاری دهیاری و اهالی روستا و دولتی انجام شده است . 

وی افزود : هم اکنون پنج طرح هادی در روستاهای نور در حال اجرا است و اهالی 10 روستای دیگر نیز آمادگی خود را برای اجرای طرح هادی اعلام کرده اند و در حال حاضر پروژه طرح هادی در 70 روستای شهرستان اجرا شده است . .

رییس بنیاد مسکن نور همچنین به برنامه این نهاد برای بهسازی و مقاوم سازی منازل روستاییان اشاره و تصریح کرد : تاکنون 11 هزار واحد مسکن روستایی از تسهیلات این بخش برخودار شدند که این تسهیلات 500 میلیون ریال با بازپرداخت 12 ساله و کارمزد پنج درصد است .

ریل‌گذاری توسعه در ساحلی‌ترین شهرستان مازندران

 

علی شادمان که از سه سال و نیم قبل به عنوان فرماندار شهرستان نور منصوب شد ، گفت : در این مدت فعالیت توانستم بیش از 20 پروژه عمرانی و خدماتی را به سرانجام برسانم که سابقه آغاز عملیات اجرایی آنها بین یک تا سه دهه بود.

وی افزود : افتتاح استادیوم ناطق نوری که تا قبل از روی کار آمدن این دولت تنها 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت با هزینه میلیاردی به بهره برداری رسید تا مردم از خدمات ورزشی مورد نیاز برخوردار شوند . 

شادمان گفت : کمربندی نور به رویان که سابقه توقف عملیات اجرایی آن به 14 سال رسیده بود باعث شد تا مردم برای عبور از این مسیر در ترافیک چندین ساعته معطل باقی بمانند که در این دولت با بازگشایی مسیر و اجرای آن این مشکل و دغدغه چندین ساله مردم رفع شد .

وی افزود : مسیر لاویج به دلیل قرار داشتن چشمه های آبگرم به عنوان یک مسیر مهم تفریحی و توریستی به شمار می رود ولی آسفالت این مسیر 2 دهه پس از آغاز عملیات اجرایی در دولت تدبیر و امید به  سرانجام رسید تا مسافران و مردم نور با خاطری آرام و مسیری ایمن به این مکان بروند .

فرماندار  نور گفت : علاوه بر این اجرای 200 کیلومتر روکش و آسفالت راه های شهرستان از دیگر خدماتی است که دولت در این مدت هشت سال انجام داد است و مردم از مزایای آن بهره مند شده اند . 

شادمان از سرمایه گذاری 400 میلیارد تومانی در پارک جنگلی ایزدشهر به عنوان اقدام دولت در حوزه گردشگری این شهرستان یاد کرد و افزود : در حال حاضر عملیات اجرایی این کار در حال انجام است . 

وی گفت : جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه کارخانه کمپوست زباله به عنوان پروژه ای که سه دهه معطل باقی مانده بود یکی دیگر از خدمات دولت در این سال ها است که این پروژه با سرمایه گذاری 39 میلیارد تومانی در مرحله عقد قرارداد قرار دارد . 

فرماندار نور از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی امام خمینی (ره) در این شهرستان به عنوان گام دولت برای توسعه و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی یاد کرد و گفت : این پروژه در سال 1397 آغاز شد و مدت زمان پنج ساله برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد که تاکنون بیش از 25 درصد از روند ساخت طرح انجام شده است .

وی با اشاره به مشکلات مالی و اعتباری دولت به خاطر تحریم های ظالمانه ، افزود : با وجود تمامی این مشکلات پروژه یک روز هم از برنامه کاری در نظر گرفته شده عقب نیفتاده  و حتی تعطیل نشده است و برای اجرای این پروژه هم 150 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که شامل بخش های داخلی ، جراحی ، زنان و زایمان ، کودکان ، اعصاب و روان ، نوزادان ، سی سی یو و آی سی یو است . 

شادمان به بهره برداری بخش دیالیز شهرستان ظرف مدت سه و نیم ماه اشاره و تصریح کرد : این بخش با 20 تخت پیشرفته دیالیز خدماتدهی لازم را به بیماران در این زمینه ارائه می کند . 

وی همچنین از راه اندازی پیشرفته ترین اورژانس غرب استان در نور و نیز آغاز عملیات اجرایی پایگاه انتقال خون به عنوان دیگر اقدامات انجام شده نام برد و گفت : پایگاه انتقال خون تا شهریور امسال به بهره برداری می رسد . 

فرماندار شهرستان نور فعالیت های صورت گرفته دولت تدبیر و امید طی حدود هشت سال در این شهرستان را « فراتر از حد انتظار و تصور » توصیف کرد و افزود : همین اقدامات خوب و مثمر ثمر به انجام رسیده باعث شد تا میزان مشارکت مردم شهرستان در انتخاباتی اخیر 89 درصد شود که فراتر از آمارهای استان و کشوری می باشد .

وی دلیل این رغبت و مشارکت مردم شهرستان نور در انتخابات را ناشی از عملکرد خوب دولت در این سال ها در شهرستان دانست و افزود : به نظر من نمره عملکرد دولت را مردم با این حضور و مشارکت خوب در انتخابات دادند .


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

دیدار فرماندار با جانبار گرانقدر محمد بخشی به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر

وی به پیری استان اشاره کرد و خواستار توجه به مسئله جمعیت و فرزندآوری در استان مازندران شد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد.

ارزیابی‌های میدانی نیز در چگونگی استفاده و حمایت واقعی از سوی دستگاه‌های اجرایی با جدیت عملیاتی می‌شود.

نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان هنرستان کار دانش دخترانه مائده شهرستان سیمرغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: همزمان با هفته کار و کارگر 200 برنامه در استان اجرا می شود.

نماینده ولی فقیه در استان: مهم ترین مطالبه از استاندار جدید؛ توسعه مازندران است

بازدید استاندار مازندارن و فرماندار سیمرغ از نقاط حادثه خیز پس از بارش های سیل آسای اخیر در سطح شهرستان سیمرغ

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: این استان دارای یک هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و 17 هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

مسوول بسیج رسانه مازندران نقش سپاه را در امنیت منطقه مهم برشمرد و گفت: دشمنان انقلاب و اسلام از سپاه می هراسند.

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

حضور پر رنگ رحمتی بهمنانی فرماندار در نمایشگاه دست ساخته های دانش آموزان سیمرغی

دکتر عزیززاده گرجی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران از تلاش‌ها و زحمات استاندار سابق مازندران تقدیر کرد

وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران، با بیان اینکه مازندران استانی مهم در کشور است

دکتر یوسف نوری، مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که لشکر 25 کربلا یکی از افتخارات بزرگ مازندران است

دیدار مدیر ستاد اقامه نماز استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

برگزاری جلسه ستاد اقامه نماز در فرمانداری شهرستان سیمرغ

پیام تبریک فرماندار و امام‌جمعه سیمرغ بمناسبت هفته سلامت

مساعدت بیش از یک میلیارد تومانی حامیان شهرستان سیمرغ در سال 1402 ️ پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،

پیام تبریک فرمانده انتظامی شهرستان سیمرغ به مناسبت فرا رسیدن هفته سلامت

متن پیام جناب سرهنگ حسن پورقربان فرمانده سپاه ناحیه شهرستان سیمرغ به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

تقدیر فرماندار سیمرغ از خبازان شهرستان به مناسبت روز ملی گندم، آرد و نان

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت سالروز تشکیل سپاه انقلاب اسلامی

دیدار رئیس اداره بهزیستی سیمرغ با فرمانده سپاه در روز پاسدار در روز گرامی‌داشت تاسیس سپاه پاسداران

پیام تبریک فرماندار و امام جمعه سیمرغ به مناسبت روز معمار

عیادت و دیدار حجت الاسلام خانلری امام جمعه و رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ از جانباز حمیدرضا قلی زاده سوخت آبندانی

برگزاری جلسه هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سبمرغ

جدیت در نظارت بر صید تعاونی‌های صیادی مازندران

49 نفر از مددجویان شهرستان سیمرغ از ابتدای سال‌جاری تاکنون از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شدند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: صدور پروانه ساختمان روستایی بدون مراجعه روستاییان به دهیاری، از طریق سامانه یکپارچه امکان‌پذیر شد.

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از محل سایت اداری شهرستان ( مجتمع اداری سردار شهید هاشمی)

راهپیمایی ضد صهیونیستی مردم سیمرغ و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

بازدید رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ از اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سیمرغ

محبی : توسعه سرمایه انسانی و کارخلاقانه باید مورد اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی قرار گیرد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن کودکان و زنان نمی‌تواند عظمت کار جبهه مقاومت را خدشه دار کند.

صبحگاه مشترک به مناسبت هفته نیروی انتظامی با حضور امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای تامین شهرستان بابلسر

پیام تبریک فرماندار شهرستان بابلسر به مناسبت 17 مهر روز جهانی پست

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست رحمتی بهمنانی فرماندار سیمرغ

انتخاب اعضای هیات اجرایی انتخابات به ریاست مزربان بخشدار بخش تالارپی شهرستان سیمرغ

بررسی مشکلات هشت واحد تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران

نماینده ولی فقیه در مازندران: لشکر 25 کربلا مایه افتخار و عزت مازندرانی هاست

دیدار مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران با رحمتی بهمنانی فرماندار شهرستان سیمرغ

بازدید رحمتی بهمنانی از طرح جهادی درمان سالمندان شهرستان سیمرغ

رئیس ستاد انتخابات مازندران: بستر‌های قانونی برای برگزاری انتخابات اسفندماه امسال فراهم شده و مشارکت و سلامت؛ راهبرد دولت در انتخابات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران : بیش از 450 طرح عمرانی در امامزادگان و موقوفات استان اجرایی شد.

30 واحد بانک نشا در سال زراعی گذشته شالیزار‌های شهرستان سیمرغ را زیرپوشش قرار دادند

نیرو‌های انتظامی مدافعان امنیت هستند از این رو وظیفه همگان حمایت از این عزیزانی است که در میدان هستند.

رئیس کل دادگستری مازندران از تخلیه بیش از دو هزار دستگاه خودرو و موتور سیکلت از توقیف گاه‌های مازندران خبر داد.