بزرگنمایی:
نماینده ولی فقیه در استان
مازندران گفت: باید سیاست به سمت توسعه مدارس دولتی و جمع شدن بساط بخشهای
خصوصی در تعلیم و تربیت و همچنین ثبات در مدیریت آموزش و پرورش برود.
مجید اسدی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی /آیت
الله محمدباقر محمدی لائینی در مراسم بزرگداشت روز معلم در امیرکلای بابل،
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدتهای علامه شهید مرتضی مطهری و هفته معلم
و شهید آیت الله سلیمانی و شهدای جامعه فرهنگیان، هویت امیرکلا را یک هویت
فرهنگی، دینی، انقلابی و ارزشمند دانست و افزود: از نگاه قرآن آیندگان از
انسانها باید بر مبنای تعلیم و تزکیه تربیت شوند و این 2 باید در کنار هم
باشند.
محمدی لائینی با اشاره به فرمایشات مقام
معظم رهبری، گفت: ایشان از برونسپاری آموزش و پرورش و انتقال آن به بخش
خصوصی انتقاد کردند و آن را در شان آموزش و پرورش ندانستند. تعلیم و تربیت
تجارت و اقتصاد نیست.
نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد:
رهبری همچنین از وضعیت مدارس دولتی انتقاد و بارها به این نکات اشاره
کردند؛ حال اینکه چه دستهایی پشت پرده وجود دارد که آموزش و پرورش به سمت
مراکز خصوصی برده شود مشخص نیست، هم بخشهای غیردولتی را پولکی و تبدیل به
تجارتخانه کردند و هم معلمان را به سمت فروش معلومات در کلاسهای خصوصی
بردند و تبدیل به تاجر کردند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ضعفا در مدارس
دولتی آموزش و پرورش ماندند، تاکید کرد: اینها شیوههای نادرستی بوده که
آسیبش را میبینیم، از آن طرف نسبت به معلمان و مربیان بیمهریهایی صورت
گرفته که بعضا تعمدی بوده، مثلا در اسفندماه گذشته در بحث اعطای حق و حقوق
معلمان وزیر برکنار شده که مشخص است دستی در کار بوده است.
محمدی لائینی با بیان اینکه نارضایتی معلم،
نارضایتی دانش آموزان را دربر دارد و معلم همانند پدر انسان و واسطه فیض
است، اظهار کرد: باید سیاست به سمت مدارس دولتی و جمع شدن بساط بخشهای
خصوصی در تعلیم و تربیت و همچنین ثبات در مدیریت آموزش و پرورش برود.
نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد:
الان وزارت آموزش و پرورش وزیر ندارد، در استان مازندران نیز در روند
انتصاب مدیرکل آموزش و پرورش بیش از مدیران دیگر فراز و نشیب داشتیم.
این مسئول ضمن گلایه از اینکه طرح تحول
بنیادین که حدود 10 سال تهیه و آماده شده را هم که کنار گذاشتند، گفت: در
آموزش و پرورش ما به بُعد علم و تزکیه باید توجه شود؛ مدارس باید خانههای
علم و تقوا باشد چراکه علم بدون تزکیه به مراتب از بیعلمی بدتر است