دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور عنوان کرد: ضرورت اقناع افکار عمومی در زمینه جراحی اقتصادی دولت
پنجشنبه 5 خرداد 1401 - 17:24:17

 

مجید اسدی خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی سید مجید امامی» امروز(5خرداد) در نشست خبری به جراحی اقتصادی دولت و اهمیت همراهی اصحاب رسانه و خبر با این اقدام شجاعانه دولت سیزدهم برای امید بخشی به جامعه اشاره و اظهار کرد: تحولات ملی و جهانی و انتظاراتی که از دولت مبنی بر حذف ارز ترجیحی به صورت تدریجی در حال انجام است باید با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه درمیان گذاشته شود تا برای مردم به درستی تبیین کنند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه حذف ارز4200تومانی به قدرت خرید مردم فشارهایی را وارد کرده و اگر دولت نتواند با کمک مردم آثار این طرح را بر سایر کالاها مدیریت کند در مرحله تثبیتی موفق نخواهیم شد، گفت: در مرحله اول حذف ارز ترجیحی با کمک مردم با کمترین تنش مواجه بودیم.

 

وی به تحمل و درک مردم از جایگاه حذف ارز ترجیحی اشاره و بیان کرد: رسانه ها کمک کنند کانون های مانع زا برای اجرای این طرح دولت را شناسایی و معرفی کنند تا با این کانون ها برخوردقانونی شود.

 

امامی با بیان اینکه اگر واحدهای صنفی به وسیله مردم نظارت نشود طرح با تورم بیش از 40 درصد برخوردمی کند، افزود: اگر این طرح اجرا نمی شد تورم موجود به اضافه 25درصد را داشتیم.

 

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش قیمت ها طبیعی است، گفت: مرحله یک مرحله اطلاع رسانی به موقع اما غیر حاشیه ساز، مرحله دوم تثبیتی و مرحله سوم ترمیمی است.

 

امامی با بیان اینکه امسال حذف یارانه درمان و دارو را نخواهیم داشت، ادامه داد: اگر استقرار و تسلط بر مصرف نداشته باشید وابسته به واردات می شویم.

 

وی با بیان اینکه نان قرار نیست از سفره ما حذف شود و فقط هدفمند خواهد شد، گفت: در شرایط سختی قرار داریم اما می شود با همدلی و امید افزایی از این شرایط عبور کرد.

 

امامی با بیان اینکه ایران 4برابر سرانه دنیا دور ریز نان داریم،‌افزود: احتکار خانگی طرح های اقتصادی را محکوم به شکست می کند که زیبنده نیست.

 

وی با بیان اینکه به ارز ترجیحی وابسته بوده ایم اما این وابستگی تثبیت قیمت ها و رفاه مردم را در پی نداشت، گفت: اقناع افکار عمومی در زمینه جراحی اقتصادی دولت ضروری است.

 

امامی خاطرنشان شد: رسانه ها و مردم باید به عنوان ناظر طرح کمک دولت در اجرای صحیح جراحی اقتصادی دولت باشند.

 

وی با بیان اینکه موضوع اول در حوزه آسیب ها و مسائل فرهنگی ناآراستی ها در حوزه عفاف  و حجاب است، گفت: وزارت کشور هماهنگی جدی در دستگاه ها و استانداری ها ایجاد کرد و ارتقای وضعیت پوششی کارکنان دولت و بخش عمومی خروجی این مهم بوده است.

 

امامی به راهبرد سه گانه زیست عفیفانه اشاره و بیان کرد: سبک زندگی ما عفیفانه است و اکثریت مردم ما به این مهم اعتقاد دارند.بیش از 75درصد مردم قائم به این هستند که شاخص های عفاف و حجاب را دارند.

 

وی با بیان اینکه لباس زیبا و ارزان در دسترس مردم قرار داده شود، افزود: جو زدی و وابستگی به جنس قاچاق و شیه قاچاق وضع بازار لباس را به اینجا کشانده است.

 

امامی با بیان اینکه تعرفه چادر درجه کشور به 10درصد رسیده است، افزود: باید با رایگان کردن سکوی فروش قیمت ها را پایین بیاوریم.

 

وی استفاده از تسهیلات بانکی را نیز برای ارزان سازی لباس عفیفانه را در دستور کار داریم، گفت: تربیت جنسی کودک و اهمیت پوشش عفیفانه توسط رسانه ها تبیین شود.

 

امامی با بیان اینکه بیش از 70درصد فوق ناهنجار ها بعد طی مرحله مشاوره درمان می شدند، ادامه داد: زبان و لسان اجتماعی در جذب افراد به رعایت پوشش اثرگذار است.


http://simorghpress.ir/fa/News/9855/دبیر-شورای-فرهنگ-عمومی-کشور-عنوان-کرد-ضرورت-اقناع-افکار-عمومی-در-زمینه-جراحی-اقتصادی-دولت
بستن   چاپ